![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Domeniul public - Cartea de vizita a
cetatii
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
In timp ce-l asteptam pe directorul
Serviciului Public „Administratia Domeniului
Public”, in fata Patinoarului, doua masini s-au harjonit
usor. Ambii soferi isi aruncau unul altuia acuze privind
nerespectarea regulilor de circulatie. Am asistat la scena care
incepea usor-usor sa degenereze. Intre timp isi face aparitia
si dl Florin Popescu, seful SP „ADP” Galati.
Masini cu „parcomat“ la cap
- Domnule director, domeniul public pare a
fi un loc de… confruntare, de disputa.
- Sa nu dramatizam. Domeniul public este
interfata orasului, este cartea de vizita a urbei iar
administrarea optima este o indatorire de inalta raspundere
civica. Si daca tot ati fost martor ocular la acest mic
eveniment, unde a avut de suferit si o masina parcata intr-un
loc neamenajat, trebuie sa va spun ca noi, conducerea SP
„ADP”, avem in atentie spatiile pentru autoturisme,
extinderea si modernizarea lor.
- Concret, ce veti intreprinde?
- Vrem sa începem dotarea parcarilor
cu aparate de taxat automate. In acest sens pregatim o hotarare
a Consiliului Local care sa reglementeze aceasta activitate. De
asemenea, avem in intentie imprejmuirea unor parcari cu plata
cum ar fi cea de la Casa de Cultura a Sindicatelor. In acest
fel, autoturismele vor fi asigurate non stop.
Talcioc, mon amour!
- Am asistat la „negocieri”
intre oamenii dvs. si unii soferi, ca la… talcioc!
- Inteleg unde vreti sa… parcati
discutia. Daca sunt asemenea aspecte, incercam sa le eliminam.
Despre Talcioc, insa avem in vedere modernizarea serviciilor si
extinderea suprafetei de expunere a autovehiculelor,
sectorizarea incintei, precum si fluidizarea circulatiei in
zona. De asemenea, lucram la site-ul nostru, vrem sa prezentam
un catalog cu informatii privind vanzarile autoturismelor sau
altor bunuri de folosinta indelungata din Talcioc. Apoi, dorim
cu sprijinul Politiei Rutiere sa fluidizam circulatia din zona
montand semne noi de circulatie si bariere automatizate. Vrem
sa aducem si aceasta activitate la un standard apropiat
normelor europene.
„Plamanul verde“ cu alveole
seci
- Domnule director, orasul respira prin
acest „plaman“ care sunt spatiile verzi…
Dintr-o statistica pe care o am in fata, rezulta cã in
municipiul Galati exista 397 ha - parcuri, gradini,
scuare, peluze stradale, zone verzi...
- Asa este, insa noi detinem aproape o
treime, mai exact 138,4 ha spatii verzi. Cea mai mare parte a
fost predata de catre Primarie asociatiilor de proprietari.
- Si zonele verzi din cartiere nu sunt bine
puse in valoare. Intre blocuri exista destule terenuri virane.
Poate ca ar trebui o noua gandire la nivel administrativ: ori
alocarea de fonduri pentru intretinere si ingrijire, ori
preluarea de catre SP „ADP”. Sau printr-o
reglementare cu asociatiile de proprietari ca in urma unei
taxe, stabilita de Consiliul Local, sa administrati
zonele verzi.
- In ce ne priveste avem capacitatea
organizatorica, forta umana si mecanica pentru acest lucru.
Chestiunea, probabil, este in studiu…
Campu’ cu verdeata, pista si
exercitiul bugetar
- Sa ramanem in… campul cu verdeata
unde nu-i intristare…
- La Cimitire, caci despre asta-i vorba,
avem de preluat investitiile facute de Primarie la cimitirele
Sf. Lazar si la cel de pe Stefan cel Mare. La
„dreptunghiul verde” - stadionul Dunarea, vom
continua investitiile, dotarea cu mobilier. In prezent s-au
montat peste 7.000 de scaune, urmand sa se continue pana la
capacitatea finala. Apoi, se va amenaja pista de atletism, se
va instala o noua tabela de marcaj, ca intr-un viitor apropiat
sa se monteze instalatia de nocturna. Toate acestea sunt
prevazute pentru viitorul exercitiu bugetar.
O cina romantica pe luciul ghetii
- Deci, lucrarile sunt
„inghetate” precum gheata Patinoarului…
- La acest obiectiv dispunem de o
instalatie moderna pentru gheata. Am inlocuit fatada cu geamuri
termopan si am compartimentat interioarele, am instalat o
centrala termica. Pentru anul viitor, vom finaliza ceea ce ne-a
mai ramas: minihotelul si microcantina pentru sportivi.
Plaja, intre Aqua Magic si iaht la ancora
- Iarna nu-i ca vara! Plaja Dunarea arata
acum ca un adevarat depozit en-gross. Chioscurile construite,
unele fara autorizatii, au cucerit nisipul. Cand v-ati ocupat
efectiv dvs., domnule Popescu, Plaja era un loc cu adevarat de
atractie pentru galateni, frumos, civilizat, care a gazduit
destule manifestãri sportiv-artistice.
- Incepand cu anul viitor vom sistematiza
intr-o conceptie unitara Plaja Dunãrea. Deja avem
destule reclamatii. Si, sa fiti sigur ca vom face ceea ce ne-am
propus. Suntem in consultari cu proiectantul si investitorii
pentru a realiza un Complex de distractie de sezon gen Aqua
Magic de pe Litoral. Tot in acest areal, vreau sa declar ca se
lucreaza la un proiect cu fonduri europene pentru realizarea
unui miniport de ambarcatiuni usoare si de agrement, la Dunare.
Lacul cu lumina stinsa
- Sa trecem de la fluviu la apa statuta!
- Va referiti, desigur, la amenajarea
lacului Vanatori. Aici, am avut si avem inca o mare problema:
asigurarea energiei electrice. Unitatea militara ne-a inchis
furnizarea curentului electric de aproape trei ani. De aceea,
veniturile au scazut, iar baza de agrement a intrat intr-un con
de umbra. Am reusit ca in acest an sa realizam aductiunea cu
apa curenta, iar pana la deschiderea sezonului viitor vom
construi fosa septica si sistemul de canalizare, sa dalam malul
vestic al Lacului Vanatori. Vom rezolva si problema
electricitatii.
- Trebuie sa recunoastem ca aveti un
program ambitios, domeniul public trebuie administrat -
nu oricum, ci bine, eficient, trebuie pus in valoare in
spirit european. Insa necesita un efort financiar considerabil!
Un sfert de veac in slujba cetateanului
- Aici este problema. Speram ca vom fi
sprijiniti de Institutia Primar cu care avem o relatie
bunã si de consilierii locali. Dar, in aceeasi masura,
cautam sa optimizam activitatea Serviciului in scopul obtinerii
unor fonduri proprii menite sa reduca presiunea financiara
locala.
- Domnule Popescu, va cunosc de mult timp,
sunteti de peste 23 de ani in slujba interesului public, in
Primarie, stiu ca aveti capacitate manageriala, ati
demonstrat-o de atatea ori; numai un singur exemplu: ati readus
Plaja Dunarea in circuitul public galatean. Noi, cetatenii
acestui oras, nutrim speranta ca domeniul public - care
cuprinde, asa cum am vazut: parcari, parcuri, zone verzi,
cimitire, gradini, locuri de agrement - va fi cu adevarat parte
activa si emblematica a ceea ce se cheama generic civilizatia
orasului.
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Interviu adevarat, cu un caine intruchipat
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Reporter: Domnule
Dulau, chiar alearga galatenii atat de mult dupa autobuze?
Dulaul: Nu
am vazut prea multi galateni alergand dupa autobuze. Oricata
rezistenta fizica ar avea, nu cred ca pot parcurge 245 de Km
cat insumeaza distanta celor 388 de statii din oraº.
R.: Ati
fost calator in mijloacele de transport in comun? Ma refer la
RATU…
Dulaul. : Oho!
Am fost ogarit in conventiile din vremea lui Ceausescu. Cred ca
stiu foarte bine la ce regim erau supuse simplele
„cotarle“ - cand depindeau de programul de
„haituiala“ spre locul de munca.
R.: Am
aflat ca, pana in prezent, intr-o luna sunt transportatii in
medie cu mijloacele de transport ale Transurb-ului vreo trei
milioane si ceva de calatori. E corect?
Dulaul: Da.
In medie. Dar trebuie sa va ganditi si la durata normala de
functionare a unui autobuz, de exemplu. Si sa stiti ca un
rotweiller, chiar si cu coada taiata, alearga mai repede ca un
autobuz.
R.: Dar de
ce nu a unui troleibuz, ca si asa nu mai avem decat un singur
traseu? Adica, nu mai faceti pureci?
Dulaul: Din
2010 se va circula cu troleibuzul (probabil, cu capuse-firme)
in ambele sensuri pe strada Domneasca.
R.: Edilitare
sau nu, dar cu siguranta ecologice, autobuzele
„Prestij” si „Cobra” sustin in mare
masura transportul urban. Traseele sunt aglomerate mai ales de
cand a inceput anul universitar.
Dulaul.: Dupa
2005 vor fi reglementate multe actiuni specifice transportului.
Pana atunci…
R: Daca e
sa vorbim de „maidanezi“, de cei trimisi la
„scolile inalte” cu posibilitati minore (elevi,
studenti, - n.r.) cum ii ajutati?
Dulaul: Este
binecunoscut ca reducerile costurilor la mijloacele de
transport in comun sunt substantiale, desi in mass-media se
prezinta doar cozile la ghiseele de eliberare a abonamentelor.
R.: Sa le
taiem „cozile“! Sau sa chemam
„hingherite”?
Dulaul: Hmm…
Da, pana vor iesi la pensie. Dupa mandatul meu nu mai stiu.
R.: Este
adevarat ca exista „caini“ de paza (n.r. -
gardienii publici) care va ajuta la „colecta
contribuabilului” calator prins cu „ou-n
gura“?
Dulaul: Este
adevarat. Exista un contract incheiat in urma caruia „ne
fugarim, coada langa coada”, de multi ani.
R.: Din
cauza numarului mare de amenzi aplicate pentru
„vaccinarea“ calatorilor?
Dulaul: Nu!
Din cauza seriozitatii si corectitudinii angajatilor, gardieni
publici, cu tot cu pedigree-ul lor.
R.: Sunteti
mulþumiti de calatorii galateni?
Dulaul: Si
daca sunt nemultumit?! Atunci ne vom stradui sa
„alergam“ cu mijloacele noastre de transport in
comun, conform planului de functionare. A nu se uita ca
Transurb are grija galatenilor, indiferent de vremuri (!).
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
copyright © Punctul pe I ®
Textele si fotografiile din aceste pagini
sunt proprietatea titularilor de copyright
si nu pot fi folosite decat cu acordul
scris al acestora
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |